Wycena i zarządzanie

NIERUCHOMOŚCI POD ARKADĄ współpracuje z firmami, które zajmują się wyceną i zarządzaniem nieruchomościami.

Oferujemy pomoc w zakresie:

  • wyceny
  • zarządzania




Wycena

Celem wyceny jest określenie wartości nieruchomości z różnych powodów.
Wynikają one zarówno z przepisów prawa jak i podejmowania poważnych decyzji dotyczących nieruchomości.

Przykładowe cele określenia wartości nieruchomości:

  • ustalenie ceny kupna-sprzedaży;
  • ustalenie ceny wywoławczej przy sprzedaży;
  • aktualizacja opłat za użytkowanie wieczyste;
  • do ustalenia amortyzacji;
  • ustalenie wielkości zabezpieczenia kredytu;
  • ustalenie wielkości opłaty skarbowej (podatek od spadków i darowizn lub od czynności cywilno-prawnych);
  • ustalenie ceny sprzedaży nieruchomości użytkownikowi wieczystemu;
  • obliczenie odszkodowania za wywłaszczenie;
  • obliczenie odszkodowania za szkody;
  • ustalenie wysokości ubezpieczenia;
  • od uwłaszczenia osoby prawnej;
  • rozliczenia poniesionych nakładów;
  • obliczenie opłaty adiacenckiej;
  • obliczenie opłaty planistycznej;
  • obliczenie należności za wyłączenie gruntu rolnego (leśnego) z produkcji;
  • zaliczenie mienia pozostawionego za granicą na poczet nabycia nieruchomości.




Zarządzanie

Bazując na wieloletnim doświadczeniu firm z którymi współpracujemy w zakresie zarządzania i administrowania nieruchomościami oferujemy:

  • czynności związane z uzyskaniem numeru REGON i NIP;
  • założenie rachunku bankowego Wspólnoty;
  • weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;
  • prowadzenie ewidencji właścicieli lokali;
  • nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnych;
  • protokolarne przejmowanie nieruchomości wraz ich dokumentacją techniczną i prawną;
  • opracowanie planów zarządzania nieruchomością;
  • wskazywanie najkorzystniejszych ubezpieczeń związanych z nieruchomością wspólną;
  • przygotowywanie i obsługa zebrań wspólnot mieszkaniowych;
  • analizowanie, doradzanie i według potrzeb, opracowywanie działania wobec dostawców usług do nieruchomości;
  • analizowanie składanych ofert dotyczących umów o dostawy, roboty i usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
  • przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
  • gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z użytkowaniem zarządzanego zasobu;
  • zlecanie i nadzorowanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
  • sporządzanie zestawień potrzeb remontowo-konserwacyjnych wynikających z corocznych przeglądów technicznych;
  • opracowywanie planów remontów nieruchomości;
  • przygotowanie treści uchwały właścicieli lokali na roboty remontowo-modernizacyjne zgodnie określonymi w przepisach prawa procedurami;
  • sporządzanie kosztorysów robót;
  • przygotowanie procedury przetargowej wyboru wykonawcy robót;
  • zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z pracami konserwacyjnymi, remontowymi lub inwestycyjnymi;
  • przygotowanie procedur do otrzymywania kredytów preferencyjnych na planowane remonty (zwłaszcza termomodernizacyjne);
  • organizowanie i nadzór robót remontowo-modernizacyjnych;
  • bieżąca kontrola utrzymania w należytym stanie technicznym zarządzanej nieruchomości;
  • sprzątanie;
  • wywóz odpadów bytowych;
  • inne usługi związane z funkcjonowaniem nieruchomości.

 

Artykul pozycjonujący
Wszelkie podane przez Pośrednika informacje nie są ofertą w rozumieniu Kodeksu Cywilnego

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.

Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

rozumiem